سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار

Google Hummingbird در حقیقت تغییر اساسی هسته الگوریتم گوگل است که از 30 آگوست 2013 رسما شروع به کار نمود. انتخاب نام مرغ مگس خوار به دلیل سرعت بالا و با دقت بودن این پرنده بوده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار با تمرکز بیشتر روی تک تک کلمات مترادف های آن ها در محتوای صفحه و همچنین در یک عبارت جستجو شده و با درنظر گرفتن معنای کل عبارت، بهترین نتایج را به کاربر نمایش می دهد.

طراحی سایت(طراحی سایت شرکتی)

الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند متن صفحات و همچنین هدف یک فرد از انجام یک جستجو را تشخیص دهد که به این مفهوم، جستجوی معنایی گفته می شود.

google Hummingbird - الگوریتم مرغ مگس خوار

قیمت طراحی سایت

به عبارت دیگر الگوریتم مرغ مگس خوار برای درک بیشتر هدف کاربر طراحی شده است و صرفا یافتن کلمات جستجو شده در بین کلمات یک صفحه مد نظر نیست،‌ بلکه معنای عبارت جستجو شده و هدف کاربر جستجو کننده مد نظر است.

در گذشته موتور جستجو در صورت جستجوی عبارت زیر، به دنبال صفحه ای می گشت که حاوی کلمات where و  nearest و store و buy و pixel xl باشد ولی با کمک الگوریتم مرغ مگس خوار همینک گوگل می داند هدف کاربر یافتن نزدیک ترین فروشگاه گوشی Pixel XL نسبت به موقعیت مکانی کاربر است و البته مرغ مگس خوار به عنوان هسته اصلی الگوریتم جستجوی گوگل از آپدیت های دیگر مانند الگوریتم کبوتر و غیره برای ارایه بهترین نتیجه به کاربر استفاده می کند.

بهنیه سازی سایت

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار بر جستجوی صوتی

سرویس جستجوی صوتی گوگل از سال 2011 شروع به کارکرد. با توجه به اینکه افراد در جستجوی صوتی معمولا از جملات استفاده می کنند و به عنوان مثال پرسش هایی را از گوگل می پرسند، حالا گوگل با استفاده از اگوریتم مرغ مگس خوار درک بهتری از پرسش های صوتی کاربران دارد. جالب است که بدانید حدود 30 درصد از جستجوهای انجام شده در گوگل در ایالات متحده آمریکا به صورت Voice Search یا جستجوی صوتی بوده است.

voice search seo 770x470 - الگوریتم مرغ مگس خوار

علاوه بر توضیحات بالا، الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو سایت می تواند اطلاعات را از درون محتوای وب سایت ها استخراج کند و آن ها را با هدف رساندن هرچه سریعتر کاربر به هدفش مانند تصویر زیر به صورت Knowledge Graph یا Knowledge Panel در نوار کناری صفحه نتایج جستجو نمایش دهد.

 

tehran knowledge graph - الگوریتم مرغ مگس خوار

Capture - الگوریتم مرغ مگس خوار

مطلب قبلی:الگوریتم کبوتر گوگل

مطلب بعدی: الگوریتم Ranke Brain گوگل