سفارش تبلیغ
صبا ویژن

GOOGLE SITEMAP چیست؟

GOOGLE SITEMAP چیست؟

sitemap.xml 42 - GOOGLE SITEMAP چیست؟

با معرفی سایت مپ سایت خود به Google Webmaster Tools می توانید رفتار گوگل با سایت (سئو سایت) خود را تحلیل کنید. توصیه اکید آن است که کار با این ابزار را به خوبی فراگیرید. به کمک آن میتوانید موارد زیر را تعیین کنید:

  • موقعیت جغرافیایی مخاطبان سایت
  • این که دامنه با www نشان داده شود و یا بدون آن
  • آیا گوگل تصاویر طراحی سایت (طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی) را جست و جو کند یا خیر؟
  • تنظیم میزان مراجعه گوگل به سایت این مورد برای کاهش پهنای باند و ترافیک در سایت های بزرگ توسط اسپایدر گوگل، واقعا معنادار است
  • مشکلات فنی موجود در دسترسی به صفحات
  • پیشنهاداتی مرتبط با بهینه سازی سایت

خطاهای گوگل

همچنین می توانید خطاهایی که گوگل به هنگام مراجعه به سایت با آنها مواجه شده است را ببینید تا نسبت به رفع آنها اقدام نمایید. می توانید مشکلات موجود در محتوای سایت خود را از دیدگاه گوگل ببینید.

google wembaster tools errors - GOOGLE SITEMAP چیست؟

به عنوان مثال صفحاتی که عنوان یکسان دارند، صفحاتی که گوگل قادر به خواندن آنها نیست، صفحاتی که عنوانی طولانی دارند و یا عنوان ندارند و … مشاهده مهم ترین عباراتی که بینندگان به کمک آنها به سایتتان آمده اند.

این بخش واقعا اطلاعات مهمی در اختیار میگذارد. با بررسی صحیح می توانید دریابید که آیا کلمات دلخواه شما مورد توجه کاربران بوده است یا خیر.

اگر نتیجه با آنچه مد نظر بوده است متفاوت باشد، می توانید در محتوای خود تجدید نظر دیدن این که دیگران با چه کلماتی به شما لینک داده اند، باید جذاب باشد.

گوگل این کلمات را نیز به شما نشان می دهد! گوگل همچنین موارد زیر را مشخص می کند:

  • پیوندهایی که از داخل سایت به صفحات دیگر داده شده است.
  • پیوندهایی که از سایت های دیگر به صفحات مختلف سایت داده شده است
  • چه درصدی از صفحات سایت شما پیج رنک بالا، متوسط و یا پایین دارند.
  • آخرین باری که سایت مپ را خوانده است و تعداد آدرس های معتبر موجود در آن

در بخش ابزار آن نیز می توانید ابزار بسیار مفیدی بیابید. یکی از آنها که قبلا نیز به آن اشاره شده، ابزار ارزیابی فایل robots.txt  سایت است.

META ROBOTS TAG

1 ZZ58WcOCmsIirRLPqLgAUA - GOOGLE SITEMAP چیست؟

 

با استفاده از robots.txt توانستیم بعضی از مسیرهای سایت خود را برای همه و یا تنی چند از موتورهای جست و جو محدود کنیم. می توان با استفاده از یکی از شناسه های اچ.تی.ام.ال، محدودیت ها را تنها برای یک صفحه خاص تعریف کرد. آشنایی با کاربرد این شناسه به خصوص برای زمانهایی که بهrobots.txt دسترسی ندارید، مهم است ( مثلا بلاگرهایی که در بلاگفا، میهن بلاگ، پرشین بلاگ و … می نویسند). این شناسه میزان دسترسی به یک صفحه را نشان می دهد و به یکی از چهار صورت زیر به کار می رود:

</"meta name="robots" content="index, follow>

</"meta name="robots" content="noindex, follow>

</"meta name="robots" content="index, nofollow>

</"meta name="robots" content="noindex, nofollow>

INDEX

به این معناست که موتور جست و جو می تواند صفحه را بایگانی کند. آوردن no بر سراین به معنای این است که موتور جست و جو محتوای صفحه را بایگانی نکند.

FOLLOW

به این معناست که موتور جست و جو می تواند لینک های موجود در صفحه را دنبال کند. آوردن no بر سر آن به این معناست که موتور جست و جو لینک های صفحه را دنبال نکند.

اگر در صفحه ای از این شناسه استفاده نشده باشد، به معنای follow, index است. یعنی محتوای صفحه خوانده شود و لینک های آن دنبال گردد (حالت پیش فرض). می دانید هر یک از چهار ترکیب یاد شده برای چه صفحاتی مناسب اند؟

برخی از موتورهای جست و جو نیز META Robots مخصوص به خود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید مانند گوگل، برای اطلاع از چگونگی استفاده از آنها می توانید از راهنمای همان موتور جست و جو کمک بگیرید. یک مورد خاص برای گوگل به صورت زیر است:

<"meta name="googlebot" content="noarchive>

این شناسه بیان می کند که گوگل نسخه ای از صفحه را روی سرور خود منتقل نکند. حالت کلی تر که به همه موتورهای جست و جو اعمال می شود، بدین صورت است:

<"meta name="robots" content="noarchive>

از میان تمام مطالب دیگری که می توان گفت دو مورد زیر را نیز بیان می کنم و امیدوارم شما موارد خاص و کم کاربردتر را در اینترنت بیابید و بررسی نمایید. جدول این شناسه ها نیز برای مقایسه سریع آنها در ادامه آمده است.

NOODP

اگر سایتی در dmoz فهرست شده است، آن توضیح را نشان نده.

NOYDIR

اگر سایتی در یاهو فهرست شده است، توضیح آن در یاهو را نشان نده.

Capture6 - GOOGLE SITEMAP چیست؟