سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یافتن کلیدواژه مناسب

یافتن کلیدواژه مناسب

برای یافتن عبارت های مناسب یا یافتن کلیدواژه مناسب،  کار را گام به گام انجام می دهیم. در گام اول تمام عبارت هایی که به ذهن شما خطور می کند را یادداشت کنید، چه مناسب و چه نامناسب برای سرعت دادن به این پروسه ایده های زیر را بررسی کنید:

  • بررسی کلمات کلیدی و محتوای استفاده شده در ساخت سایت رقبایی که تاکنون شناسایی کرده اید! برای این کار کافی است به سایت آن ها مراجعه کنید.
    عنوان صفحات مختلف سایت آنها معمولا گویای خیلی موارد است.
  • دقت در نام کتب، نام افراد، نام محصولات، خدمات و مواردی از این دست که در طراحی سایت (طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی، بهینه سازی سایت) شما ذکر شده است. مثلا نام یک کتاب پرفروش، نام یک لپ تاپ، نام یک فیلم و …
  • دقت در کلمات مورد استفاده در جست و جو های داخلی سایت.
  • تحلیل آمار دید و بازدید از سایت می تواند بهترین کمک در انتخاب کلمات کلیدی باشد. تاکنون کاربران با چه عبارت هایی سایت شما را یافته اند؟ ازطریق کنترل پنل میزبانی خود می توانید به بخش آمار دسترسی داشته باشید.
  • مشکلاتی که خریداران احتمالی محصول یا خدمات شما با آن رو به رو می شوند. مثلا بازیابی اطلاعات، تعمیر هارد، کاهش وزن، تودوزی ماشین، تنظیم موتور و … .
  • از دوستان، همکاران و مشتریان نیز بخواهید حدس های خود را پیشنهاد کنند.
  • کلمات مرتبطی که برخی از موتورهای جست و جو هنگام جست و جو پیشنهاد می کنند.

کلیدواژه مناسب

keywords - یافتن کلیدواژه مناسب

در زمان کار با موتورهای جست و جو، آن ها عبارت هایی را به کاربر پیشنهاد می کنند تا جست و جوی بهتری انجام دهد. تصاویری که در ادامه آمده است، پیشنهاد واژه در موتورهای جست و جو را نشان می دهند.

 

پیشنهاد واژه در گوگل

Capture4 - یافتن کلیدواژه مناسب

پیشنهاد واژه در یاهو

Capture5 - یافتن کلیدواژه مناسب

پیشنهاد واژه در بینگ

به هنگام تحلیل عبارت های کلیدی در واقع شما به دنبال شناسایی تمایلات کاریرا هستید. بعد از تهیه لیست اولیه عبارت ها، باید مشخص نمایید که کاربران چه ترکیبات از کلمات را به کار می برند:

  • کلمات به صورت جمع جست و جو می کنند یا فرد؟
  • عبارت های مورد استفاده چند کلمه ای اند؟ (دو کلمه ای، سه کلمه ای و…)
  • ترتیب جست و جوی کلمات چگونه است؟ (“Iran travel”) یا ( “travel Iran”)

اگر تا اینجا درست عمل کرده باشید، اکنون شما لیستی از عبارت های احتمالا مناسب در اختیار دارید. این ترفند را هم در نظر بگیرید: به سراغ گوگل بروید و عبارت خود را به صورت زیر در آن جست و جو کنید (x”عبارت”x):

Capture1 - یافتن کلیدواژه مناسب

با این روش می توانید بررسی کنید که در سایت ها و خصوصا وبلاگ ها عبارت مد نظر شما چگونه به کار رفته است. یعنی چه کلماتی قبل یا بعد از آن به کار می رود. برای بررسی دقیق تر بهتر است بازه زمانی را محدود کنید مثلا به 24 ساعت گذشته با ماه گذشته، در این ترفند جست و جو، کاربرد تنها یک ستاره در ابتدا و یا انتها نیز کار می کند. همیشه به دنبال ایده های جدید باشید و ترفندهایی که می دانید را گسترش دهید. اکنون می توانیم به سراغ ابزار کمکی برویم.

GOOGLE ADWORDS

google Keyword planner - یافتن کلیدواژه مناسب

گوگل ابزار مفیدی برای پیشنهاد کلمات کلیدی در آدرس زیر دارد:

https://adwords.google.com/KeywordPlanner

کلمه دلخواه خود را در آن و جست کنید و نتایج ارایه شده را بررسی نمایید. بهتر است عبارات را بر اساس میزان جست و جو شده از بالا به پایین مرتب کنید. توصیه می شود کار با آن را به خوبی بیاموزید. همان طور که خواهید دید، عبارت های دیگری نیز نمایش داده میشود که باید آنها را هم مورد توجه قرار دهید.

هر چه بیشتر در این ابزار جست و کنید به تصویر بهتری از رفتار مخاطبان واقعی سایت دست خواهید یافت. آموزش کار با این ابزار از حوصله این کتاب خارج است تنها توصیه می شود قبل از شروع، راهنمای آن را با دقت بخوانید.

https://support.google.com/adwords/answer/2999770

برای شروع کار با حساب کاربری خود در گوگل وارد سایت شوید. در صفحه ی بعد بر رو روی دکمه ی Modify Search کلیک کنید.

Enter any keywords you want to search in the Your product or service box - یافتن کلیدواژه مناسب

در پنجره ی باز شده داخل قسمت Search for new keywords using aphrase , website or category را به شکل زیر پر کنید (به جای کلمه ی “سئو” کلمه ی موردنظر خود را بنویسید).

Choose Search for new keywords using a phrase websites or category - یافتن کلیدواژه مناسب

در نهایت بر روی Get ideas کلیک کنید. در صفحه ی باز شده لیستی از کلمات مرتبط با سئو را مشاهده خواهید کرد.

Look at the number of average monthly searches showing the popularity of the keyword entered - یافتن کلیدواژه مناسب

به هنگام کار با آن قبل از هر چیز باید به منطقه جغرافیایی و زبانی که جست و جو شما به آن محدود شده است، توجه کنید. چند مفهوم کلیدی آن در زیر توضیح داد شده اند.

DATE RANGE

2gkp charts - یافتن کلیدواژه مناسب

میزان تخمینی جست و جوها در یک بازه ی زمانی را با توجه به زبان و کشور انتخاب شده، نشان می دهد. همواره به یاد داشته باشید که اعداد ارایه شده از میزان جست و جو تخمینی اند و لزوما کلمات دارای جست و جوی بیشتر مناسب شما نیستند.

به جای مقدار بر کیفیت کلمات تمرکز کنید. اگر مستقیما به سراغ این ابزار می روید و مراحل توضیح داده شده در صفحات قبل را رعایت نمی کنید، بهتر آن است که از کلمات عمومی و پر کابرد شروع کنید و رفته رفته جست و جوی خود را خاص تر نمایید.

یعنی ابتدا از کلمه ای مانند «کتاب » شروع کنید و به عبارتی مانند «فروشگاه کتاب های نایاب» برسید. کار با این ابزار حتما باید در برنامه کاری شما قرار داشته باشد.

WORDTRACKER

wordtracker - یافتن کلیدواژه مناسب

این ابزار با جمع آوری اطلاعات از چند موتور جست و جو، به ما کمک می نماید تا کلمات مناسب را تشخیص دهیم. هر چند این سرویس را می توان به طور رایگان و برای مدت محدود آزمود اما استفاده از همین دوره آزمایشی نیز مسلزم دادن اطلاعات کارت اعتباری می باشد که برای اغلب ما در داخل ایران مقدور نیست. نسخه رایگان و البته با قابلیت های محدودتر در آدرس زیر قرار دارد:

https://app.wordtracker.com/

GOOGLE SUGGEST

Google Suggest America Is - یافتن کلیدواژه مناسب

به هنگام جست و جوی گوگل و چند موتور جست و جوی دیگر به طور خودکار واژه هایی را پیشنهاد می کنند. این قابلیت نیز برای بررسی کلمات کلیدی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار بیشتر برای مقایسه سریع چند عبارت و ایده گرفتن مناسب است. برای یافتن عبارت های مناسب می توانید free keyword tool را در گوگل جست و جو کنید.

مطلب قبلی: چگونه درباره کلیدواژه ها تحقیق کنیم

مطلب بعدی: بررسی میزان رقابتی بودن عبارات