سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا شما به یک کلید واژه جستجو نیاز دارید

چرا شما به یک کلید واژه جستجو نیاز دارید

قبل از اینکه شما وب سایتتان را بهینه سازی (بهینه سازی سایت)‌ کنید شما باید علت بهینه سازی آن را بدایند پیدا کردن کلید واژه هایی که مؤثر در SEO هستند ممکن است چالش برانگیز باشند ولی خوشبختانه اطلاعات زیادی در آنجا به همراه ساختار مناسب برای رسیدن به کلید واژه های جستجویمان وجود دارد.

Google Keywords - چرا شما به یک کلید واژه جستجو نیاز دارید

کلید واژه ها اصطلاحاتی هستند که مردم در موتور های جستجو وارد می کنند. موتور های جستجویی همچون گوگل و بینگ و اطلاعات مربوط به جستجوی شما را تحلیل می کنند و آن را بانضمام هر آن چه که مربوط به شما می شود را با اطلاعات موجود در کل اینترنت مقایسه می کنند، اما نکته بسیار مهم این است که موتور های جستجو بدانند کاربر واقعی به دنبال چه چیزی است.

به همین دلیل است که گاهی شما مطلبی را جستجو کرده و به نتیجه دلخواه نمی رسید و می بایست جستجوی خود را دقیق تر و یا کلید واژه ها را کامل تر بنویسید حتی ممکن است به طریق دیگری (کلید واژه های دیگر) جستجوی خود را انجام دهید.

در هر ثانیه و هر ساعت و هر روز هزاران نفر در حال تایپ کردن جستجوی خود می باشند، بنابراین بسیار مهم است که دقیقا بدانیم کاربر دنبال چه چیزی است تا براساس آن بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو را انجام دهیم.

اجزای کلیدواژه سئو

به طور معمول کلماتی که کاربر در موتورجستجو تایپ می کنند از اجزای اصلی کلید واژه های SEO می باشند تعداد تکرار آن ها، مرتبط بودنشان به تجارت شما و میزان اثر آن در رقابت حضور شما در صفحات پاسخ به جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکنون یک مثال مطرح می کنیم:

فرض کنیم شما فروشنده اتومبیل هستید و کلید واژه اتومبیل کلیدی است که شما می خواهید براساس آن در موتورهای جستجو رتبه کسب کنید ولی پس از کلی جستجو با این کلید واژه شما خود را در لیست پاسخ به جستجو ها پیدا نمی کنید دلیل آن توجه به این است که چند نفر کلید واژه اتومبیل وارد می کنند و ارتباط آن با شغل شما تا چه حد نزدیک است.

seo wheel ss 1920 - چرا شما به یک کلید واژه جستجو نیاز دارید

ممکن است کاربر به دنبال ماشین اسباب بازی، تعمیرات اتومبیل، اجاره ی اتومبیل و یا حتی هزاران مطلب دیگر در رابطه با اتومبیل که ربطی به فروش اتومبیل که ربطی به فروش اتومبیل ندارد باشد.

طراحی سایت

قیمت طراحی سایت

از نظر داشته باشید که بسیاری دیگر به دنبال کسب رتبه در صفحات پاسخ با همین کلید واژه می باشند و در واقع این مطلب رقابتی خواهد بود.

عبارت “خرید سمند سفید دست دوم” ممکن است حجم پاسخ کمتری را دربرگیرد و مرتبط هم باشند اما رقابتی نیست، چنین کلیدواژه هایی بهینه سازی مد نظر ما را اجام می دهند.
حال که تا حدی با مطلب کلید واژه و کلید واژه جستجو آشنا شدیم وقت آن رسیده است که راجع به برنامه ریزی صحبت کنیم.
برنامه ریزی بر روی یک کلید واژه در رسیدن به مسیر ساختار مناسب مؤثر است و شما را به استفاده از واژ های مناسب در وب سایت (طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت فروشگاهی)خود هدایت می کند.

SEO sanyarteam - چرا شما به یک کلید واژه جستجو نیاز دارید

به صورت خود کار پلن کلید واژه به شما اطلاعات لازم جهت انتخاب کلیدواژه مناسب را دربین اطلاعات شما می دهد و بالاترین انتخاب را از نظر مناسب و مرتبط بودن دارد.
با وجود میلیارد ها درخواست جستجو در ماه، پردازش اهداف جستجو و اینکه دنبال چه هستیم و چگونه آن ها را آنالیز و دسته بندی می کنیم بسیارمهم است.

مطلب قبلی: چگونه مخاطبان خود را بشناسیم؟

مطلب بعدی: چگونه درباره کلیدواژه ها تحقیق کنیم