سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)

گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)

در این قسمت (گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)) با ادامه بحث گذشته با شما همراه هستیم.

محتوای گرفته شده

بسیاری از افراد تصور می کنند که افزایش تعداد و حجم صفحات برروی سایتشان یک استراتژی بلند مدت خوب است. به همین دلیل برخی از وبمستران بدون توجه به نوع و مرتبط بودن محتوای سایت های معتبر دیگر، از محتوای آن ها جهت افزایش تعداد صفحات خودشان استفاده می کنند.

محتوایی که به طور خالص از طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) های دیگر حتی از منابع با کیفیت بالاگرفته شده باشد،‌ هیچ ارزش افزوده ای را برای بازدید کنندگان سایت شما نسبت به سایت اصلی ندارد مگر اینکه طراحی سایت شما به گونه ای باشد که خدمات کاربردی و یا محتوایی که خودتان تولید کرده اید را به سایتتان اضافه کنید. استفاده از محتوای سایت های دیگر ممکن است باعث نقض قوانین کپی رایت نیز شود و مالک محتوا می تواند درخواست حذف صفحه،‌ صفحات و حتی کل سایت خاطی از ایندکس گوگل را برای گوگل ارسال کند.

ادوات مشرفی المواقع 1 - گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)

ارزشش را دارد که برای ساخت محتوای جدید و غیر تکراری که ساخت سایت شما را با دیگران متمایز کند زمان صرف کنید. این کار باعث بازگشت بازدیدی کنندگان به سایت (بهینه سازی سایت) شما می شود و همچنین نتایج مفید بیشتری برای کاربران در گوگل جستجو می کنند فراهم می کند.

نمونه های محتوای گرفته شده (Scraped Content)

  • سایت هایی که محتوای سایت های دیگر را بدون اضافه کردن محتوای جدید و غیر تکراری و یا هرگونه ارزش افزوده دیگر،‌ کپی و منتشر می کنند.
  • سایت هایی که محتوا را از سایت های دیگر کپی می کنند و کمی آن را تغییر می دهند (به عنوان مثال با جایگزین کردن مترادف ها یا استفاده از تکنیک های خود کار) و مجدد منتشر می کنند.
  • سایت هایی که محتوای feed سایت های دیگران را بدون ارایه هرگونه مزیت دیگری به کاربران، مجدد منتشر می کنند.
  • سایت های اختصاصی داده شده برای نگهداری محتوا مانند ویدئو، تصاویر و یا دیگر رسانه های سایت های دیگر بدون ارایه ارزش افزوده یا خدمات قابل توجه به کاربر.

scraped content - گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)

کلمات کلیدی غیر مرتبط

به عمل بارگذاری یک صفحه وب با کلمات کلیدی یا اعداد به قصد دستکاری در رنکینگ نتایج جستجو  Keyword stuffing می شود. اغلب این صفحات لیست هایی از کلمات کلیدی یا مجموعه ای از اعداد یا کلیدواژه ها هستند. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی و یا اعداد در صفحات سایت اثر منفی در استفاده کاربر از سایت خواهد داشت و می تواند به رنک سایت شما صدمه بزند.

گوگل وبمستر توصیه می کند که بر روی ساخت محتوای مفید با استفاده از کلمات کلیدی کاربردی مناسب و با تعداد منطقی تمرکز کنید و به جای تمرکز بر تولید محتوای مناسب برای موتور های جستجو بر تولید محتوای مناسب و کاربردی برای کاربران تمرکز کنید.

نمونه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

  • صفحاتی که فقط شماره های تلفن را لیست می کنند و هیچ ارزش افزوده قابل توجه دیگری ندارند.
  • متن هایی که نام شهر ها واستان ها را لیست می کنند و دیگاهشان افزایش رنکینگ برای آن مکان ها است.
  • تکرار کلمات و یا عبارات در متن که اغلب به صورت غیر طبیعی به نظر می رسند.

keyword stuffing - گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)

 

به عنوان نمونه در مثال زیر به صورت غیر منطقی از کلمه لوله کش و لوله کشی استفاده شده است:

ما خدمات لوله کشی انجام می دهیم. اگر شما نیار به لوله کش دارید، متخصصین لوله کش ما در کوتاه ترین زمان کار لوله کشی خانه شما را انجام خواهند داد تا دیگر مشکل لوله کشی نداشته باشید.

ایجاد صفحات با رفتار مخرب

وجود هرگونه محتوا یا نرم افزار در سایت که رفتار آن با کاربر به غیر از آنچه که کاربر انتظار آن را دارد باشد، نقض دستورالعمل های گوگل وبمستر است. به طور کلی هرآنچه که با سیاست نرم افزار ناخواسته گوگل (Unwanted Software Policy) منطبق نباشد، به عنوان رفتار مخرب تلقی می گردد چرا که قصد گوگل نه تنها نمایش دادن نتایج جستجوی مناسب به کاربرانش است، بلکه امن نگاه داشتن کاربران در اینترنت هم از اهداف گوگل است.

how to remove svcHost.exe virus - گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش دوم)

نمونه هایی از رفتار مخرب

  • تغییر یا دستکاری محل محتوا روی صفحه به طوری که وقتی کاربران گمان می کنند که روی بخش خاصی از لینک یا دکمه کلیک می کنند، درواقع آن کلیک توسط قسمتی دیگر از صفحه ثبت و اعمال می شود.
  • نمایش آگهی های جدید یا پاپ آپ ها روی صفحات،‌ تعویض تبلیغات موجود در یک صفحه وب با تبلیغات دیگر، ارایه و یا نصب هر نرم افزاری که این کار های را انجام می دهند.
  • نصب فایل ناخواسته در حین دانلود فایلی که کاربر متقاضی آن بوده است.
  • نصب نرم افزارهای مخرب، تروجان ها، نرم افزار های جاسوسی،‌ تبلیغات و یا ویروس ها بر روی کامپیوتر کاربر.
  • تغییر صفحه خانه (homepage) مرورگر کاربر بدون اجازه وی
  • تغییر موتور جستجوی پیش فرض مرور گر کاربر بدون رضایت آگاهانه وی

مطلب قبلی: گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش اول)

مطلب بعدی: گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش سوم)