سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم Ranke Brain گوگل

الگوریتم Ranke Brain گوگل

در سال 2015 در هر ثانیه بیش از 41000 جستجو در گوگل انجام شد. این در حالی است که طبق اعلام گوگل بیش از 15 درصد از جستجو ها جدید است و گوگل برای اولین بار است که با آن مواجه شده است. به عبارتی پانزده درصد از جستجو ها تکراری نیستند و گوگل باید بتواند معنای آن ها را متوجه شود و قطعا برای این مهم باید از هوش مصنوعی کمک بگیرد .

طراحی سایت (طراحی سایت فروشگاهی)

google brain - الگوریتم Ranke Brain گوگل

به همین دلیل گوگل در اکتبر سال 2015 از الگوریتم RankBrain با هدف ارائه نتایج  بهتر به کاربر جستجو کننده با استفاده از هوش مصنوعی و machine-learning یا یادگیری ماشین و در نهایت درک بهتر از جستجو ها رونمایی کرد.

اگر کاربر کلمه ای در گوگل جستجو کند که گوگل با آن آشنا نباشد، الگوریتم RankBrain سعی می کند در مورد معنای آن و یا تشابه آن کلمه با کلمات دیگر حدس بزند و بر اساس آن پیش بینی کند که چه نتیجه ای برای کاربر، بهترین نتیجه خواهد بود. همچنین این الگوریتم به عنوان مثال می توند تشخیص دهد که در کدام جستجو، کلمات توقف مانند with و to را در نظر بگیرد در صورتیکه معمولا کلمات توقف از سوی موتور های جستجو نادیده گرفته می شوند.

20171017150337 thumbnail 770x470 - الگوریتم Ranke Brain گوگل

گوگل برای محاسبه رنکینگ صفحات از بیش از 200 فاکتور مختلف استفاده می کند و اکنون به طور رسمی اعلام نمود که RankBrain سومین فاکتور رنکینگ از نظر اهمیت است و البته طبق گوگل، احتیاجی به حرکت خاصی از دیدگاه سئو یا بهینه سازی سایت برای این الگوریتم وجود ندارد.

بیشترین کاربرد الگوریتم RankBrain

طبق اعلام گوگل، بیشترین کاربرد این الگوریتم برای جستجو های حاوی کلمات متعددی مانند جمله و همچنین برای جستجو هایی است که تکراری نیستند و گوگل برای اولین بار است که با آن مواجه می شود. با توجه به اینکه اغلب کاربران در جستجو های صوتی، از search term های به صورت جمله استفاده می کنند، این الگوریتم مانند الگوریتم مرغ مگس خوار کاربرد زیادی در جستجو های صوتی نیز دارد.

طراحی سایت شرکتی

قیمت طراحی سایت

Rank Brain - الگوریتم Ranke Brain گوگل

 

مطلب قبلی:الگوریتم کبوتر گوگل

مطلب بعدی:الگوریتم مرغ مگس خوار